zaterdag 13 oktober 2012

Juice Time


Dit waren mijn boodschappen toen ik had besloten te gaan "detoxen". 
Een periode van ...(?).dagen waarin ik alleen groente en fruit en noten eet in rauwe vorm. 
Ik ben al een tijd geïnteresseerd in voeding en wat het effect is van voeding op mijzelf. 

Zo heb ik een periode de alfa-alg geslikt, echter had ik niet het gevoel dat dit me veel bracht. t Was kostbaar en ik merkte weinig verschil . Ik had inmiddels wel in de gaten dat suiker een enorme impact op mij heeft. Ik als "suiker-verslaafde" wilde al een tijdje de suiker uit mijn dieet schrappen. Ik vroeg me af hoe ik dat kon doen zonder het gevoel te hebben "op dieet te zijn" 

Van te voren heb ik het boek Puur Sap van Jason Vale aangeschaft en heb ik via Marktplaats  de fantastiche (!) Sapcentrifuge Philips HR 1866 op de kop getikt. Veel informatie over juicen en over voeding in het algemeen is te vinden op Juice Time. nl

En toen ben ik dus begonnen.......Ik wilde gewoon kijken hoe ik me erbij voelde en heb van te voren geen termijn gesteld. En nu (bijna een week later) eet ik nog steeds rauw voedsel. Ik voel me heerlijk en energiek! Kwaaltjes aan mijn huid verdwijnen als zon voor mijn ogen, mijn huid straalt, mijn haar glanst, heerlijk! 

Je kunt echt de meest lekkere combinaties maken waarbij groentesap lekker (heerlijk!) wordt gemaakt door deze te combineren met ; appel, ananas, en/of wortelsap (of een combinatie van deze). Ik geniet nog steeds met volle teugen!



Tot slot een documentaire over voeding die je wellicht zal interesseren:

Juice Time!

Geen opmerkingen: